Som leder kan du spille en helt central rolle i at forebygge og reducere stress hos dine medarbejdere.
Her finder du gode råd, viden og værktøjer til, hvordan du kan tage hånd om dit teams trivsel, hvad du kan gøre, hvis en eller flere af dine medarbejdere er stresset, og hvad du skal være opmærksom på, hvis din medarbejder sygemeldes eller er raskmeldt og skal tilbage til jobbet.
Hvordan spotter og forebygger du stress?
Pia Ryom er ledende arbejdspsykolog ved Aalborg Universitetshospital og fortæller her hvordan du kan spotte stress hos en kollega, hvad du som leder skal gøre, når medarbejderen har udviklet stress og så et par gode råd til lederen, der vil forebygge stress hos medarbejderne.
Hjælp til dig
INSPIRATION TIL TRIVSELSARBEJDE OG HÅNDTERING AF STRESS
En række ledere på forskellige niveauer fortæller her, hvad de har gjort for at forebygge og håndtere stress hos sig selv og deres medarbejdere.
Stress, angst og depression kan ramme alle – og netop derfor er det så vigtigt at styrke den mentale sundhed på arbejdspladsen. Men hvordan gør du det som leder, kollega eller nøgleperson? Lyt med her og få både ekspertviden og konkrete værktøjer.
Lederne er en del af Partnerskabet "sammen om mental sundhed". Samarbejdet fokuserer på at give dig værktøjer og gode råd, som du kan bruge, hvis du oplever, at en medarbejder, kollega eller du selv møder arbejdsrelaterede udfordringer, der påvirker din trivsel.